נקודת אור בחשיכה
top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

נקודת אור בחשיכה

בתוך העצב העמוק שמלווה אותי מיום פרוץ המלחמה, אני נרגש מהאופן בו מנהלי ועובדי תחום זיקנה בכל המערכות והמסגרות פתחו את ליבם לזקנים מאזורי הפינוי


גדי פורת

עורך דורות


בתוך האסון הכבד שפקד את ישראל, התופת שחוו תושבי עוטף עזה, החידלון בתפקוד רבים ממשרדי הממשלה לאורך ימים מאז ה-7 באוקטובר, בתוך החשיכה נגלתה לי נקודת אור מרגשת בתפקוד משרדי הממשלה – התגייסות מיידית של עובדי מינהל האזרחים הוותיקים במשרד הרווחה לקשר עם השטח, עם מחלקות הרווחה והעמותות ברשויות המקומיות והאזוריות בדרום, לתמיכה, סיוע ופינוי אזרחים ותיקים למסגרות דיור מחבקות – בתי אבות ובתי דיור מוגן.



חמה ישראלי שמייסר, מנהלת אגף מערכי דיור במשרד הרווחה, בשיחה בבית אבות "נווה אורנים" עם מפונה מעוטף עזה.

ולא רק במינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה. כולם משבחים את התגייסות החברה האזרחית לסייע ולתמוך בכל דרך בפליטי המלחמה, לתרום בכל דרך אפשרית לרווחת החיילים בחזית, להתנדב לעזרת החקלאים ועוד ועוד, אך חשוב לא פחות להריע לעובדות ולעובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות, למנהלים והעובדים בחברות הסיעוד ובעמותות לזקן, לאנשי המטה והסניפים בביטוח לאומי - באגף הסיעוד, באגף הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו, שנרתמו להושיט יד חמה ואוהבת לזקנים פליטי אזורי הסכנה, שהעתיקו משרדיהם לבתי המלון בהם מתארחים המפונים, ואוזן קשובה ויד תומכת לאזרחים וותיקים בחרדתם.


שלמה גוטמן, עד לאחרונה מנהל מגדלי הים התיכון בבת ים, עם הדיירת גיטה יונגר

בתוך העצב העמוק שמלווה אותי מיום פרוץ המלחמה, אני נרגש מהאופן בו בעלים ומנהלים של בתי אבות ודיורים מוגנים פתחו במיידי את בתיהם וליבם לזקנים מאזורי הפינוי. מהאופן בו הם והעובדים במסגרות הדיור ואשפוז הזקנים עטפו באהבה, בחום ובנדיבות את פליטי המלחמה שקלטו בלי חשבון.

לחברי הקהילה המקצועית בתחום זיקנה בישראל יש סיבה טובה לגאווה.



ורה שלום, מנהלת אגף ייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו, בביקור המלון דניאל בהרצליה, עם אלברט אסולין, מפונה מעוטף עזה.


ביטוי למקצת מכל אלה תמצאו ביומן המלחמה של מגזין דורות. ו"דורות – יומן מלחמה" פתוח לכם לשתף עם כולם את פועלכם עם ולמען האזרחים הוותיקים בעת הזו.


bottom of page