מרכזי היום בעוטף עזה חזרו לפעול ומחבקים את הוותיקים במסירות ובאהבה
top of page
  • גדי פורת

מרכזי היום בעוטף עזה חזרו לפעול ומחבקים את הוותיקים במסירות ובאהבה

רשמים מסיור ביישובי העוטף ומפגשים מרגשים עם התושבים המבוגרים ועם העובדות הסוציאליות ומנהלי העמותות שעושים עבודת קודש


גדי פורת

עורך מגזין דורות


הראשונים לחזור לבתיהם בעוטף עזה, לאחר שפונו מהם ב-7 באוקטובר, היו ותיקי האזור. כמובן, לישובים שניתן אישור לשוב הביתה. והראשונים לחדש את פעילויות הפנאי והעשרה לתושבי האזור היו מרכזי היום והפנאי לאזרחים הוותיקים בשדרות, בשער הנגב, ב"נווה אשכול" ובחוף אשקלון.


בסיור שערכנו עם מנכ"ל הל"ב, אגוד העמותות לזקן, סמי קידר, התרגשנו לפגוש את ותיקי האזור שחוו את הנורא מכל ביום ה-7 באוקטובר משתתפים בחוגי יצירה ובמעגלים חברתיים במרכזי היום האזוריים. וכל זה לא היה מתרחש ללא המסירות, תעצומות הנפש והאהבה של מנהלות ומנהלי העמותות: ענת חקלאי רוסט (אשכול) חיה ברדמן לוי (שער הנגב) גיורא נחשון (חוף אשקלון), מנהלות מרכזי היום ועובדיהם, שפונו אף הם מבתיהם לאורך חודשים. זכינו גם לפגוש את העובדות הסוציאליות של המועצה האזורית אשכול, להקשיב וללמוד מקרוב על עבודתן והתמודדותן בטיפול ותמיכה במאות תושבים ששכלו את יקיריהם, שבני משפחתם נחטפו ושביתם חרב. אין ראויות מהן והעמיתות שלהן ביישובי העוטף  להשיא משואה לתפארת העובדות הסוציאליות.


ענת חקלאי רוסט עם לואיס הר, ששוחרר משבי החמאס על ידי צה"ל, וקלרה מרמן בת זוגו, שנחטפה ושוחררה בעסקת השבויים, במפגש וותיקי חבל אשכול בהיכל התרבות בתל אביב.


לאורך כל חודשי המלחמה, הצוותים של העמותות בעוטף עזה שמרו על קשר ודאגו לפעילויות הוותיקים שפונו בבתי המלון ובאתרים שאירחו אותם. גם לאחר פתיחת מרכזי היום וחידוש הפעילויות באזור, דואגים  בעמותות וברשויות באזורי הפינוי לשמור על קשר ולדאוג לתושבים שעדיין פזורים ברחבי הארץ וייקח עוד חודשים עד שנים עד שיוכלו לשוב לבתיהם.


עמותת נווה אשכול בחבל אשכול, בניהולה של ענת חקלאי רוסט ובניצוחה של רכזת התרבות חגית עיני סימון,  הפיקו מפגש מרגש בהיכל התרבות בתל אביב של מאות וותיקי חבל אשכול שפוזרו עם פרוץ המלחמה לנקודות ריכוז ברחבי הארץ ומאז לא נפגשו. היה זה מחזה מרגש עד דמעות לצפות בהתרגשות  שאחזה במשתתפים בעת הגעתם למפגש עת התראו לראשונה אחרי חודשים מאז פקד אותם האסון הנורא.


לעבודה הנפלאה של העוס"ים במחלקות הרווחה והעמותות בישובים ובמועצות האזוריות בקו הגבול בצפון, שתושביהם פונו מבתיהם, נייחד כתבה בגיליון הבא של דורות ובאתר האינטרנט – דורות יומן מלחמה.



bottom of page