שר הבריאות: מקדמים רפורמה כדי לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה
top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

שר הבריאות: מקדמים רפורמה כדי לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה

 "אנו עומלים על שורת צעדים על מנת לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה בישראל, מדובר באבות ובאימהות שלנו, אנחנו פה בדיוק בשבילם" - כך אמר שר הבריאות אוריאל בוסו בוועידה השנתית של ארגון קדם שנערכה באילת.


בפתח דבריו הביע בוסו את הערכתו לארגון קדם ולמנהלי ועובדי בתי האבות והדיור המוגן: "אני מצדיע למוסדות השונים ולארגון קדם על הירתמותם לקליטת תושבים מבוגרים המפונים מאזורי הלחימה".


השר פירט שורה של צעדים עליהם עומל משרדו על מנת לעמוד באתגר הזדקנות האוכלוסייה בישראל בצורה מיטבית: "הצעד הראשון הוא רפורמה במכרז האשפוז הסיעודי - מבית חולים לבית בעולם הקשיש הסיעודי. כיום, תפיסת ההפעלה של מוסדות הסיעוד דומה להתנהלות של בית חולים, המכרז החדש מתבסס על העקרונות של הפעלת המוסד כבית ולא כבית חולים. המעבר לתפיסת הפעלה ביתית יעניק לדיירים הקשישים תחושה של משמעות ואיכות חיים, ויאפשר להם שליטה ואוטונומיה על סדר יומם, גיוון המזון ועוד". השר אמר שהמכרז החדש עתיד להתפרסם בשבועות הקרובים.

עוד הוסיף השר כי מתוכננים צעדים כמו חיזוק וקידום הגריאטריה הפעילה, הבאת מטפלים זרים לענף הגריאטרי והשוואת תעריף הארנונה של בתי אבות לזו של בית מגורים.


מנכ"ל קדם, נחי כץ בתגובה לדברי שר הבריאות: "אנחנו בנקודת זמן היסטורית, של קביעת אופן הטיפול במבוגרים סיעודיים בעשורים הקרובים והכנסת אפיונים של בית. אדם, בכל גיל, לא רוצה לגור בביה"ח ועלינו לעשות הכל בכדי לאפשר למבוגרים בישראל להזדקן בכבוד, תוך הענקת יציבות לגופים המעניקים להם שירות. אנו מודים לשר בוסו ולמשרד הבריאות על השותפות בתהליך הגדרת מודל ההפעלה החדש ומקווים ומצפים כי אכן המלאכה תושלם כראוי".

 

 

 

 

 

 

 

bottom of page