top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

עמותת עמדא מציעה ערכות הפעלה לחולי דמנציה לזמן המלחמה

ימי המלחמה מציבים לא מעט אתגרים וקשיים נפשיים ופיזיים עבור כולנו, ובפרט עבור אנשים עם דמנציה ובני המשפחה שלהם: חלקם פונו מבתיהם ומהסביבה המוכרת והבטוחה, חלק ממרכזי היום סגורים או עובדים במתכונת מצומצמת, בנות ובני המשפחה טרודים בצרות המלחמה והחדשות הקשות ממשיכות להדהד בכל בית.


כשבועיים לאחר פרוץ המלחמה יצאה עמותת עמדא הפועלת למען חולי אלצהיימר ודמנציה בקמפיין לחלוקה של כ-150 ערכות הפעלה מקצועיות של עמדא מסוג: "קשרים וכישורים". רכישת ותרומת הערכות התאפשרה באמצעות שיתוף פעולה עם ועידת התביעות ועם קהילת החדשנות AgingIL ובשיתוף אנשי מקצוע מטעם הג'וינט-אשל.


רכזת הפרויקט מטעם עמותת עמדא, עו"ס נועה מטיאש: "ערכת קשרים וכישורים מכילה מספר אוספים המייצגים מבחר פעילויות כגון: אוסף אימון מוחי, אוסף משחקים, אוסף שירים אוסף מתכונים, אוסף העלאת זכרונות, אוסף יצירה, אוסף אימון גופני וגירוי חושים. מטרת הערכות היא גירוי מגוון כישוריו של האדם עם הדמנציה לשימור קשרים וכישורים מוחיים ובינאישיים – בדרך מהנה ומשמעותית. הטיפול בה נעשה בעזרת בני זוג, ילדים, נכדים, מטפל/ת, עובד/ת זר/ה, מתנדב/ת או אנשי מקצוע, מה שעוזר לחיזוק, חידוש ופיתוח יחסים איכותיים ומהנים בין המפעיל לאדם עם הדמנציה".


הראשונים שקיבלו את הערכה אותרו בעזרת ג'וינט- אשל, האגפים לאזרחים ותיקים בלשכות הרווחה, מרכזי יום, מרכז הסיוע הלאומי (פיקוד העורף), מרכזי פינוי לתושבי הדרום והצפון ופניות עצמאיות לעמותת עמדא של בני משפחה המחפשים תעסוקה לקרוביהם החיים עם דמנציה. העמותה מדריכה את המטפלים כיצד להפעיל את הערכה, וממשיכה ללוות את המשפחה למתן תמיכה ולקבלת משוב.


מטיאש: "הפידבקים אודות השימוש בערכה חיוביים מאוד ובני המשפחה מעידים על הכנסת משמעות ושגרה לסדר היום, זמן איכות יחד והנאה מרובה לעצמם ולאדם עם הדמנציה בזמן השימוש בערכה.

 גירוי קוגנטיבי נמצא יעיל במידה זהה, לפחות, ליעילותן של תרופות לשיפור התפקוד הקוגנטיבי. ולכן, במיוחד בתקופה מורכבת כמו זו, חשוב מאוד להפעיל ולגרות אנשים עם ירידה קוגנטיבית בכדי למנוע התדרדרות במצבם".


פרטים אודות הערכה ניתן למצוא באתר העמותה.

 


 

 

 

 

bottom of page