top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

חורף וחרבות ברזל: סדרת סרטוני הדרכה לפעילות גופנית לאוכלוסייה המבוגרת

מאז 7 באוקטובר כולנו חווים מתח וחרדה שמשפיעים באופן ישיר על ההרגלים שלנו ותדירות היציאות שלנו לפעילות מחוץ לבית. הדבר בא לידי ביטוי באופן מועצם יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת אשר נמצאת שעות רבות יותר בבית בימי שיגרה- ובימי המלחמה אף יותר מכך. זאת, כשאנו בעיצומם של ימי החורף הארוכים והגשומים שאינם מאפשרים לאוכלוסייה המבוגרת להתנייד באופן בטוח מחוץ לבית.


לאור זאת, החליטו בחטיבת הסיעוד של עמותת עזר מציון להפיק סדרת סרטוני הדרכה לגיל השלישי הכוללת תרגילים שונים לפעילות גופנית שניתן לקיים גם כאשר נמצאים בבית. זאת מתוך הבנה כי דווקא עכשיו פעילות גופנית מרפה ומשחררת היא חשובה ומשמעותית במיוחד לבריאותם הגופנית והנפשית. בנוסף, בסרטונים ניתן דגש גם על הפעלה קוגנטיבית מהנה לתירגול אימון של המוח מתוך הבנה כי זהו חלק בלתי נפרד מהשמירה על הבריאות בעת הזו. הסדרה כוללת 11 סרטונים שצפויים להיות מופצים בתפוצה רחבה ככל האפשר על מנת שקשישים רבים יקיימו פעילות גופנית בבית ועל מנת להעלות את המודעות לחשיבות הפעילות בעת הזאת.




מנהלת שירותי המעטפת של האגף לסיעוד ותמיכה בקשישים בעמותת "עזר מציון" עו"ס שגית קולמן: "השהות הארוכה בבית היא לעיתים כורח המציאות כמו בימי המלחמה ובימי החורף הסוערים, אך יחד עם המתח והחרדה הגבוהים שכולנו חווים עלולות להיות לכך השלכות מסוכנות. הפעילות הגופנית היא חשובה הן עבור הבריאות הפיזית והן עבור זו הנפשית. סדרת הסרטונים היא הצעה כיצד ניתן לשמור על הבריאות להיות בתנועה בתוך הבית- למרות הקושי והמורכבות בימים אלו."

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page