אוכלוסיית בני ה-70 פלוס גדלה ב-19% תוך 4 שנים: יותר מפי 2 מהאוכלוסייה הכללית
top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

אוכלוסיית בני ה-70 פלוס גדלה ב-19% תוך 4 שנים: יותר מפי 2 מהאוכלוסייה הכללית

דוח מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל: "תוחלת החיים בישראל חוזרת למגמת העלייה מהתקופה שלפני הקורונה. נותן לבחון כיצד תשפיע המלחמה המתחוללת עתה"


משנת 2019 עד 2023 גדלה האוכלוסייה בגילי +70 ב,19% - בעוד האוכלוסייה הכללית גדלה ב.7.6%- כך מתפרסם החודש בדוח מרכז טאוב על הדמוגרפיה בישראל בעריכת פרופ' אלכס וינרב, ראש תחום הדמוגרפיה ומנהל המחקר במרכז.


 "גידול חלקם של המבוגרים באוכלוסייה אמור להגדיל את שיעור התמותה הגולמי מפני שההסתברות למוות גדלה בחדות עם הגיל, ואולם בישראל לא כך קרה. מספר מקרי המוות הצפוי בכל שנת 2023 פחות מקרי המוות של המלחמה גבוה רק ב-3.6% ממספר מקרי המוות ב-2019. זהו הישג ראוי לציון. הוא מעיד על כך שתוחלת החיים בישראל חוזרת למגמת העלייה שאפיינה אותה בתקופה שלפני מגפת הקורונה. עדיין נותר לבחון אם ולמשך כמה זמן ימנעו זאת מקרי המוות במלחמה המתחוללת עתה", מציין הדוח.


אוכלוסיית ישראל מנתה בסוף שנת 2023 9.84 מיליון נפש, ולמעשה מסוף 2022 גדלה ב-1.86%. שיעור זה אמנם גדול בהשוואה למדינות עשירות אחרות אך הוא נמוך מהממוצע בעשור החולף, וזאת אף שעד סוף ספטמבר 2023 שיעור התמותה היה נמוך מאי פעם ושיעור ההגירה הנכנסת היה גבוה מהרגיל. הגורם לירידה בשיעור הגידול של האוכלוסייה הוא הירידה המתמשכת בשיעורי הפריון בכל קבוצות האוכלוסייה ובכל רמות הדתיות.



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page