top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

מחקר: מולטי ויטמינים עשויים לשפר את הזיכרון ולהאט הידרדרות קוגניטיבית

המחקר שנערך במסגרת שורה של ניסויים במרכז רפואי בבוסטון, מגלה כי ההשפעה של נטילה יומית של תוסף התזונה שקולה להאטה של שנתיים בהזדקנות הקוגניטיבית


מחקר נרחב שבוחן השפעה של נטילת תוספי תזונה בקרב מבוגרים מגלה שנטילת מולטי ויטמין יומית משפיעה לטובה על הזיכרון ועל הבריאות הקוגניטיבית. המחקר נערך במסגרת ניסוי COSMOS במרכז הרפואי Mass General Brigham בבוסטון, ופורסם בשבוע שעבר בכתב העתAmerican Journal of Clinical Nutrition. שני מחקרים קודמים שבוצעו באותה מסגרת כבר הראו השפעה חיובית של נטילת מולטי ויטמין יומי. הפעם מדובר במחקר שלישי, שהתמקד ב-573 משתתפים שעברו הערכות אישיות ואבחון פרונטלי, בשקלול תוצאות המחקרים הקודמים שכללו אלפי משתתפים. הממצאים מאששים את המסקנה שנטילה עקבית של מולטי ויטמין יומי (בהשוואה לפלסבו) תורמת לשיפור הזיכרון ומאטה הזדקנות קוגניטיבית.


לדברי החוקרים, תוצאות המחקר מלמדות ששיעור ההשפעה של נטילת מולטי ויטמין על תפקוד קוגניטיבי כללי היתה שקולה להאטה בהזדקנות הקוגניטיבית בשנתיים. החוקרים מדגישים כי מולטי ויטמין אינו תחליף לתזונה מאוזנת אלא משמש כתוסף.


"ירידה קוגניטיבית היא אחת מדאגות הבריאות המרכזיות עבור רוב המבוגרים, ותוספת יומית של מולטי ויטמינים עשויה להיות פתרון נוח ונגיש להאטת ההזדקנות הקוגניטיבית," אמר ראש המחקר, ד"ר צ'ירג ויאס, פסיכיאטר בכיר וחוקר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

"מספר ויטמינים ומינרלים ידועים כחיוניים לתפקוד מיטבי של המוח, וחסר באחד או יותר ממרכיבים תזונתיים חשובים אלו עלול להאיץ את ההזדקנות הקוגניטיבית. בקרב רבים באוכלוסייה המבוגרת קיימים חסרים באחד או יותר מרכיבי תזונה חשובים מסיבות בריאותיות שונות. ויטמין B12, ויטמין D, לוטאין ואבץ הם מועמדים מובילים לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר, אך ייתכן שישנם גם אחרים או שיש חשיבות לאופן שבו הם פועלים יחד."


יידרשו מחקרים נוספים כדי לזהות בדיוק אילו ויטמינים ומינרלים אחראים להשפעות החיוביות שנמצאו במחקר, ואיזו קבוצות אוכלוסייה עשויות להפיק את התועלת הרבה ביותר מתוספי תזונה. 




פוסטים קשורים

הצג הכול

Comments


bottom of page